Revansch!

(Gissa hur många gånger jag fick skriva revansch innan jag stavade rätt...)

Idag har jag iallafall fått min revansch från förra veckans lågvattenmärke. På förmiddagen gick det nervpirrande praktiska provet i anatomi av stapeln. Jag skulle namnge en del strukturer och peka ut några andra. Sen skulle jag berätta 4 ställen på huvudet/halsen där man kunde mäta pulsen och namnge artärerna. Jag brukar ha lite svårt för att känna min egen puls i ansiktet men idag gick det bra. Kanske var pulsen lite högre än vanligt?

Hursomhelst gick provet kanonbra och jag var bara EN enda poäng ifrån max. 27 av 28 klämde jag till med. Det var bara en liten sketen Hypoglossusnerv som jag tog som Nervus Mandibularis. Värre saker har hänt och nu kommer jag aldrig att glömma det. Nu ska det laddas om och bli skriftligt prov i samma sak på måndag. Blir lite mer kliniska tillämpningar och så där men det ska jag nog hinna med att läsa in.

Hemgrupp ska det också hinnas med idag. Och ikväll är första gången som vi har hemgrupp med den nya, lilla gruppen. Ska bli kul och spännande.



Whiiii! Det är en bra dag idag. Solen skiner och jag är GLAD!

Kommentarer
Postat av: Moa

27 av 28? Det var inte illa, GRATTIS!!

2009-03-27 @ 17:36:36
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0