Det kallas precision!

I onsdags fick jag reda på att jag hade klarat min neurologitenta och i torsdags var jag och hämtade den. Godkäntgränsen låg på 40 poäng. Jag hade just 40 poäng. Och jag har bestämt för mig att det kallas precision. Jag måste ju ha pluggat exakt så mycket som man behöver.

Nja, lite marginal är ju skönt att ha. Det roliga är att jag kommer på mig själv att fundera ut orsaker till varför det gick lite mindre bra den här gången. Jag var ju faktist sjuk ett tag under den kursen. Och under tentaveckan hade jag en massa möten att gå på som tog tid från pluggandet. Bara för att ge några exempel. Nej, jag får nog ta och skärpa till mig lite och plugga bättre till nästa tenta som är redan på torsdag. Då ska vi har praktisk examination i anatomi och nästa måndag är den den skriftliga examinationen.

Till kvällen väntas lite vänner på besök. Vi ska ha en trerätters knytmiddag. Någon tar med sig förrätt, en annan efterrätt och jag ska fixa varmrätten. Tror att det blir en kycklingpaj.

Annars har jag hunnit med melodikrysset och lite städning idag. Ska snart ge mig av till Ica och fylla på förråden. Men först ska jag följa skidskyttet till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0