tisdag...

När jag väl kommit ifatt med bloggandet gäller det att hålla uppe farten. Idag har det varit skola som vanligt. Satt och kikade på celler i mikroskåp hela förmiddagen, har förhör på det imon. Man ska kunna säga varifrån de är tagna och vad diagnosen på sjukdomen heter, ex skivepitelcancer eller tuberculos. Inte det lättaste. Idag när jag satt och övade blandade jag ihop livmoderhalsen med matstrupen. Låter kanske helt knas men det ser faktiskt inte helt olikt ut i mikroskåp, iallafall inte när det är cancer i dem båda.

Hann med ett möte idag också, det var en massa folk som jobbar med olika terminer på läkarprogrammet som träffades. Vi pratade om integrering, hur man kan samordna det man lär ut på olika terminer, så att man inte lär ut samma sak flera gånger. Slutsatsen blev att man skulle bilda några små grupper, där man försökte samordna allt man lär ut om matsmältningen. Konstigt att man inte kommit på den idén tidigare? =)..

Nu är det vanligt kvällsplugg som gäller. Tog mig faktiskt tid att slänga ihop en kaka, det luktar så gott med nybakat. Skurna kolakakor blev det idag. Kanske något att ta med till fikasugna tentapluggande kursare imon?

Här i storstan är det höstigt värre och både vantar och mössa fodras på morgonens cykeltur till skolan.



Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kommentarer
Postat av: Moa

Är det du som har tagit kortet? KRAM!

2009-10-21 @ 19:03:09
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0