Söndag igen!

Jag är en väldigt dålig bloggare och nu har det gått alldeles för länge sen sist. Jag får väl presentera en snabb återblick.

Torsdag morgon gick tåget till Göteborg, jag satt och pluggade (nästan) hela vägen. Som vanligt var det lite problem med signalerna och när vi närmade oss Göteborg fick vi köra sakta för att en tjur gick väldigt nära spåret. För alla dessa stockholmare som satt på tåget var det nästan en exotisk upplevelse. En man som satt bakom mig berättade förvånat för passageraren bredvid sig om en händelse han varit med om i Småland en gång:

-Jag åkte tåg genom Småland och då fick vi köra sakta för att det var kor bredvid spåret. Och jag visste faktiskt inte att kossorna gick runt i skogen. Men det är väl så i Småland.


Haha, det var jätteroligt och jag var tvungen att skriva ner citatet på mobil för att jag inte skulle glömma der.

Mötet i Göteborg var givande och jag lärde mig väldigt mycket. Det var företrädare från alla Läkarprogram i Sverige som träffades och diskuterade olika frågor.

Lyx värre var det att jag fick hotellet betalt, vi bodde på SAS Radison Hotel precis vid centralstationen och jag hade badkar på mitt rum och var tvungen att ta ett bad när vi kom hem på kvällen. Superskönt!

Nu ska jag iväg till Sollentuna och kidsen, skriver mer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0