En dag i kulverten...

Här kommer bloggens första dag i bilder. Jag har försökt att fota hela dagen, med mobilkameran dock, orkade inte släpa med den andra. Såklart har jag glömt några viktiga delar men jag fyller väl på med ord emellanåt.


08:19 Det var ett regnigt Karolinska som mötte mig idag och jag tog bussen istället för cykeln. När man dessutom ska hela vägen till sjukhuset och inte bara institutet är det helt klart värt det.


08:28 Väl inne fick vi fina pärmar med kursinformation. Jag hittade genast sidan som skvallrade om att det blir en Helsingforsresa i vår, med kursen i Klinisk Medicin som jag ska läsa då. Spännande!


08:38 Kursledningen skulle presentera sig och berätta om hur kursen skulle gå till. Såhär kan det gå när ett gäng läkare ska förstå sig på overheadapparaten. Kaos helt enkelt. Sånna här (säger man så?) tekniska saker brukar sluta med att någon av oss får komma fram och hjälpa till


09:01 Efter ett tag skulle vi få en rundvandring på sjukhuset, eller snarare under för det var i kulverten vi befann oss mesta tiden. Långa korridorer som ser likadana ut. Plötsligt hörs det ett pling och en sparkcykel vill förbi. Någonstans här nere finns en ställe där man hämtar ut kläder. Synd att alla korridorer ser likadana ut, annars kanske man kunde lärt sig hitta.


09:54 Väl tillbaka efter den långa promenaden fanns kaffe framdukat. De vet precis hur man ska få studenterna att gilla kursen =)


11:07 Här har jag tröttnat på information. Just nu förklarar de hur man ska använda de webbaserade fallen och att man ska trycka på "logga ut" när man är klar för att logga ut. Det hade jag ALDRIG kunnat lista ut själv.


14:46 Rast mellan två föreläsningar och jag förevigar stolpen med tillhörande växter som finns i salen. Amanuensen berättar att föreläsningssalen är K-märkt och att man därför inte får renovera den. Det rimmar dåligt med bra pedagogisk undervisning att inte kunna förändra salen man är i.


15:04 Jag drabbas av en enorm trötthet. Läraren är så sövande och mina få sovtimmar inatt gör sig påminda. Bilden jag lyckas ta på mig själv visar dessutom en dubbelhaka jag inte sett förut, vart kom den ifrån?


16:39 Vi är äntligen befriade. Får gå hem. Hämtar jackan i mitt nya skåp med mina nya kläder. Vit pyjamas och vit rock, inte så illa!

Kvällen spenderas med kylskåpspåfyllning på Ica, matlagning som resulterar i lunch för veckan och tvätt som gör att förråden av kläder fylls på en del. Imon ska jag tutorna igen dvs spendera en del av dagen med att dissikera. Eller det är ju inte jag som ska dissikera utan studenterna. Jag ska stå med händerna på ryggen och handleda dem. (Känner på mig att det inte riktigt kommer att bli så...)

Kommentarer
Postat av: Moa

Gud vad roligt med hela dagen i bilder! Det tycker jag du ska fortsätta med! Jag bara tänker på Greys anatomy när jag ser bilderna, spännande!

2009-10-27 @ 17:50:54
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0