Forts...

Blev visst aldrig av att jag skrev mer igårkväll. Hursomhelst så var jag hemma förre helgen. Han med en åktur i pappas nya lastbil (varje barns dröm?), träffa farmor och farfar, 5-årskalas hos Moa och Viktor, familjemiddag, kyrka, dop och lite annat. Söndag kväll åkte jag tillbaka och tåget var nästan i tid, vi var ca 15 min sena till Stockholm.

Förra veckan var det mycket i skolan som vanligt. Mycket föreläsningar, lite mikroskopering och en obduktion stod på schemat. Nu på fredag har vi tenta igen, och på onsdag ska jag ha ett förhör på det vi sett i mikroskopen. Alltså ganska fullt upp. Det är synd att man inte har mer tid för det är verkligen intressanta saker. Jag vet ju vad jag ska göra resten av kvällen iallafall.

I helgen blev det ganska mycket pluggat, men jag hann också med en lunch på stan med gamla goa vänner och en sväng ut till kidsen. Vi pratade om varför man ska gå till kyrkan och ett av barnen svarar med självklarhet i rösten: För att det är Sollentuna Kids! Har man lyckats med en aktivitet när det är självklart för barnen att gå dit? Var iallafall kul att höra.
Jag klädde ut mig till trädgårdsmästare och skötte om träden i kyrkan medan min kollega försökte bryta bort grenar. Och så pratade vi om varför man behöver bli vattnad och omskött. Sen när vi satt och pysslade berättade ett av barnen för mig precis vad den där trädgårdsmästaren hade gjort och sagt. Hon glömde bort (eller förstod inte) att det var jag. Barn är så bra på att leva sig in i saker.
Är ni nyfikna på vad vi brukar göra kan ni klicka er in på Helenelundskyrkans hemsida där det finns en liten film att titta på: http://www.helenelundskyrkan.se/

Idag har jag haft de sista föreläsningarna innan tentan och sen har jag varit tutor hela eftermiddagen, dvs hjälp till på dissektionerna med T3:orna. Det är väldigt roligt men man blir trött och torr i halsen av att stå och prata en hel eftermiddag. Sen dess har jag fått i mig en svampomelett och en kopp kaffe på det och nu ska det pluggas!

Avslutar med en bild på mitt kusinbarn som jag tog förra helgen. Det är väl ingen överdrift att säga att hon inte direkt var samarbetsvillig...


Kommentarer
Postat av: Karolina

Vill hellre stå bakom kameran...

2009-10-21 @ 09:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0