Ska man slippa "Svinis" nu?

Äntligen helg, och en välbehövlig sådan. Hela min klass tog influensavaccinet i torsdags och det var en klart entausiastlös klass som slöt upp igår. Vi var trötta, hängiga och allmänt sega. Om det var vaccinet, slutet av veckan eller placeboeffekt som gjorde oss så trötta ska vara osagt. Jag har haft ganska ont i min arm, vilket gör att jag inte kan sova på den sidan, som jag gör för det mesta. Så för min del har jag mest haft svårt att sova pga vaccinet. Men det är verkligen värt det, om man kan slippa influensan. Framförallt kanske man kan hindra någon annan, som är mer känslig, att bli smittad.

Vi håller till i thoraxhuset på KS nu, där alla hjärt- och lungpatienter vårdas. Om man insjuknar i svininfluensan och behöver såndär omtalad ECMO-behanling är det alltså där man hamnar. Häromdagen upptäckte jag en dörr nere i vår korridor i källaren. (Ja, studenter får hålla till i källaren, lägst rankade som vanligt. Där finns vårt lunchrum, omklädningsrum och föreläsningssal) På dörren står det "Här finns ECMO-förrådet". Jag kände hur pulsen ökade lite, nu vet jag var grejerna finns!!

Nu har Linnéa kommit så det blir mer skrivet en annan gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0