Lite vanligt tjat med...

Får nog uppdatera lite nu igen. Den här hösten har gått JÄTTEfort och rätt var det är har det gått en vecka till. Helgen gick åt till att pluggapluggaplugga. Hade min omtenta igår, och det är superskönt att den är över. Sov som ett litet barn hela natten, och kommer nog göra det inatt med. Ska försöka va lite mer ledig i helgen.

Idag har det varit skola som vanligt. På förmiddagen tittade vi i mikroskop på vårt eget blod, och räknade hur många av varje sorts cell vi hade. Mitt var väldigt normalt. Sen såg vi lite exempel på hur det ser ut om det är något fel. Efter lunch hade vi provdugga på EKG. Vi fick 4 EKG som vi skulle tolka. Jag klarade det ganska bra. Lite småfel men diagnoserna blev rätt. Sen tolkade vi vårat egna EKG och som vanligt var jag väldigt normal.

Imorgon har vi en massa röntgen. Väldigt intressant men svårt att hålla sig vaken i ett mörkt rum. Det börjar bra i början av lektionen men sen nickar huvudet mer och mer. Så om jag ska ha någon chans imon är det bäst jag somnar snart. God natt

Kommentarer
Postat av: Moa

Tänk vad hemskt om du skulle göra något test som inte var normalt...

2009-11-19 @ 17:32:16
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0