Hur man gör en fin adventsljusstake!

Häromdagen var jag på stan och köpte en massa saker som tillsammans blev en fin adventsljusstake. Här kommer det i bilder.


Steg 1. Ta fram sakerna. Den röda ljusstaken och mossan hittade jag på Hemköp. Riktigt budgetköp. 50 kr tillsammans. Och ja, mossa finns i skogen, men denna är flamsäker. I de två påsarna finns söta saker som än så länge är hemliga. Och sen vill det till att man eldar ner de gamla ljusen till helgen.


Steg 2. Mossan och ljusen på plats och påsarna öppnade.


Steg 3. Dekroationen på plats. Plockade om det några gånger innan jag blev nöjd. Skivorna är torkad citron.


Steg 4. Färdigt! Allt på plats och två nejlikorstjärnor upphängda. Mina favvoänglar får stå kvar framför. Total adventskänsla råder på E-vägen.

Och det är ju inte adventsstjärnan jag hängt upp i fönstret som jag skrev häromdagen utan adventsstjärnan.

Kommentarer
Postat av: Moa

Fint!

2009-11-26 @ 20:38:39
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0