Hur kan 1 människa skapa sånt kaos?

Mitt som vanligt tajta schema sprack idag av en enda anledning: Ryssen var i stan. Jag skulle va kvar på KI till halv sju och samma tid befinna mig på hemgrupp i Solna. Hade räknat ut att det skulle ta mig ca en kvart att förflytta mig mellan platserna ohc meddelat till hemgruppsvärden att jag skulle bli lite sen. När jag sen kom ut för att ta bussen, så kommer det ingen buss. En halvtimme tog det.

Surfade lite nu ikväll och kom fram till att all trafik i centrala Stockholm varit avstängd från kl 4, fastän Rysslands president inte skulle åka från slottet till Arlanda förren 17.30. Någon väldigt smart människa måste ha tänkt ut det där. Och varför måste man stänga av hela stan, från bilar, bussar och cyklister, bara för att 1 människa (tillsammans med staben) skall transporteras? Kan man inte bara styra trafikljusen, så kontegen får grönt ljus hela vägen?

Här kan ni se hur det såg ut:



Imon har jag bestämt träff med J inne i stan kl 17. Slutar på KS tjugo minuter innan. Får väl se om jag hinner fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0