Snö på morgonen, regn på kvällen

Ojojoj, tiden går som vanligt supersnabbt..

Vi är snart 2 veckor in i nya kursen (eller moment på en större kurs som det egentligen är). Det är utan tvekan den roligaste kurs jag någonsin läst. Och det roligaste beror mest på att man får använda andra saker än ögon och hjärna. Vi får nämligen lära oss att klämma och lyssna på hjärtan och lungor och annat roligt. Idag har vi haft föreläsning om kliniskt arbetsprov när man cyklar på en träningscykel och tar EKG samtidigt. Vi skulle ha en demonstration i föreläsningssalen och när läraren pratat en stund och berättat hur det funkar, tar han av sig sina sjukhuskläder, har träningskläder under och EKG färdigkopplat, hoppar upp på cykeln och sätter igång. I början när han cyklar fortsätter han att prata men sen blir det jobbigt och assistenten tar över. När han är färdig undrar han om vi kunde tänka oss en paus så att han får vila lite. Det var en ganska komisk situation.

Vi har också gjort EKG på varandra. Det är spännande att se sitt eget hjärta på skärmen, eller rättare sagt alla elektriska signaler som går i mitt hjärta.


Fina vågor va?


Och sinusrytm är precis det man ska ha. Datorn sa godkänt!

I eftermiddags har jag också hunnit vaccinera mig mot svininfluensan. Även om inte jag kommer att bli supersjuk så kanske jag kan hindra någon annan från att bli sjuk. Sticket gjorde inte ont men det sägs att man får ganska ont i armen efter ett tag. Den som lever får se.


Där under någonstans döljer sig sticket.

Nehe, nu är det dags att göra någonting av denhär kvällen. Och det är verkligen dags för lite städning. Imon är vi några kursare som ska hit och äta efter att vi varit på bio och på lördag kommer Linnea. Vi ska på konsert i Globen på söndag med Kirk Franklin och det ska bli superkul och fantastiskt att få lite tid att umgås, det händer inte så ofta nuförtiden.

Kramar till er i höstrusket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0