sammanfattning...

Hej och hå!
Här har det inte blivit något bloggat i veckan. Inte sen i måndags ser jag. På Karolinska blåser det som vanligt. Igår blev en barnläkare häktad misstänkt för dråp på en liten flicka. Läkaren anses ha dödat flickan när hon tog beslutet att avsluta respiratorbehandlingen. Hela situationen gör att jag får lite ont i magen. Vi i Sverige är världsbäst på att rädda för tidigt födda barn. Men någonstans kanske man måste dra en gräns när det inte är rimligt längre.

Veckan har varit fylld av en massa hals och huvud, det är nämligen det vi har studerat i skolan. Ibland blir man förundrad över alla dessa kärl och nerver som finns i kroppen. SÅ många? Och vem har kommit på att jag ska lära mig namnen på dem. Det har iallafall inte varit sådär vansinnigt intensivt så jag har hunnit andas lite också. Man är så lycklig när man kan ta en lördag ledigt och göra saker som man mår bra av.



Två gånger har jag hunnit träffa min hemgrupp. En gång i torsdags som vanligt och igår var vi hemma hos våran nygifta tjej och hennes man för att fira dem lite. Väldigt trevligt alltihop. Idag har jag varit iväg i kyrkan och passat barn på förmiddagen. famlijer fick komma dit, vi passade barnen och föräldrarna fick lyssna på föreläsning om att vara förälder. Barnen var väldigt snälla och satt ganska lugnt och lekte. Jag lyckades iallafall fylla på mitt "gosa med barn"-behov så det räcker ett tag. Iallafall till nästa lördag då det är dags igen.

Ikväll väntar bio med en kompis. Vi ska se Oscarsbelönade Slumdog Millionare. Den handlar om en kille från Bombay som är en fråga ifrån att vinna "Vem vill bli millionär?" när han arresteras misstänkt för fusk.



Tjo flöjt!

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag fick höra av Anki att du skulle passa barn, vad mysigt det verkade!

2009-03-07 @ 18:33:00
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0