Underbara söndag!

Jag känner mig så glad idag. Har sovit mycket i helgen och lyckats vila ut mig ordentligt. Imon har vi lite sovmorgon och börjar inte förren kl 10. Skönt! Vi ska läsa anatomi nu i fyra veckor. Det blir en blandning mellan föreläsningar, dissektioner och självstudier. Sen slutar kursen jag läser nu, Den friska människan 3 och då har vi läst klart Den friska människan och börjar istället Den sjuka människan som håller på under hela hösten också. Väldigt spännande!

Idag började dagen med att jag försov mig totalt. Skulle träffa några tjejer i stan för frukost kl 9 och vaknar när klockan står på 8:51. Stressar iväg som en galning och blev bara 15 min sen. Det var nog andra gången jag försov mig sådär grovt så jag kommer försent sen jag flyttade hit. Annars kan jag ibland sova lite längre än jag tänkt och få bråttom på morgonen men det drabbar ju bara mig. Vi åt iallafall frukost på Espresso House i stan och satt och pratade två timmar innan vi gick till kyrkan.



I kyrkan var det ju dags för medlemsintagning och vi var tio stycken som gick med. Alla fick varsin ros och det känns kanonbra. Jag är alltså numera medlem i Korskyrkan, Stockholm och inte Reftele Missionsförsamling.

Efter att kyrkfikat klarats av drog vi vidare till Corner som är ett mysigt lunchställe och åt lunch. För mig blev det en god sallad med gravad lax, bulgur och limekeso.

För att toppa denna söndag ytterligare tog jag en riktig långpromenad när jag kom hem. Jag klädde på mig massor av kläder för att inte frysa och gick Solna runt. Inte riktigt hela men ändå. Tog rundan om Ica på vägen hem och köpte lite choklad. Hörde samtidigt dagens roligaste citat:

En pojke (ca 4 år) är med sin mamma i affären. Han står vid Ben & Jerry's frysen och försöker öppna dörren. Ben & Jerrry's är en dyr men fantastiskt god glass.
-Mamma, jag får inte upp dörren.
-Nej, men det är för att det bara är för vuxna.

Trevlig nästa vecka på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0