Tema: Indien

Denna helgen har definitivt varit den mest indiska i hela mitt liv. Igår var ju A och jag och såg Slumdog Millionare. den var riktigt bra även om den var ganska tung. Dem visar mycket från slummen och killen det handlar om harverkligen en tung uppväxt. Men jag kan verkligen rekommendera den. Vi toppade filmen med varsin kopp te hemma hos A.



Sen dröjde det bara några timmar till jag fick träffa henne igen i kyrkan idag. Det var en sån där gudstjänst som är fylld av hela livet. Både barnvälsignelse och parentation. Dessutom var det en amerikansk bikerpastor som predikade. Inte så mycket tema Indien där kanske men vi åt lunch på en indisk restaurang iallafall. Jag åt kyckling med ris och en sås med orientaliska kryddor. Supergott! Jag har inte ätit så mycket indiskt förut så det var kul att testa. I menyn hittade vi en maträtt som bestod av olika ingredienser beroende om man läste på svenska eller engelska. Kan bara säga att det inte var den vi valde. Efter det tog vi en kaffe på Sandy´s. Inte så indiskt, men ändå.



På senare tid har jag verkligen börjat att älska söndagar. Det är så skönt att få gå till kyrkan och träffa människor man tycker om och sen gå ut och äta en god middag och få lite söndagslyx. Mer söndag åt folket!

Samtidigt är det helt ok att börja en ny vecka. Ta tag i skolan igen och få lite ordning på tillvaron. Kanske är det förndringen som gör det, vem vill ha söndag hela veckan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0