Problem med identiteten?

Här kämpar man som bara den för att bli en sån där omtalad vitrockare och så drar dem in på självaste rocken. Målet för de senaste årens plugg. Själva kronan på verket.

Såhär skriver DN idag:



Bland mina få dagar ute bland patienter har ännu färre spenderats i en vit rock. Och om den vita rocken har funnits har den varit ett antal storlekar för stor. De verkar tro att vi blivande läkare är ganska stora. (Eller snarare män!)

Nja, skämt åsido så tror jag inte att den vita rocken kommer att försvinna än på ett tag. Och å andra sidan lägger jag inte ner en massa år av mitt liv på att bli läkare för att få spatsera runt i en vit rock. Då är det mycket mer spännande att få lyssna på hjärtan och lungor, som vi har tränat på idag.

Läs artikeln själv här.

Kommentarer
Postat av: Moa

Är du nyfiken eller? haha!

2009-03-17 @ 17:11:07
URL: http://godisikopp.blogg.se/
Postat av: Jonatan

Jag vet!

2009-03-17 @ 20:45:49
Postat av: Jonatan

Jag vet!

2009-03-17 @ 20:46:23
Postat av: Calle

På öth så hade vi en spaning härom dagen om uniformens försvinnande. Kan det vara så att i dessa dagar där auktoritet är impopulärt så låter auktoriteter kamoflera sig

2009-03-20 @ 19:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0