Post-tenta..

Hej och hå, det bloggas här idag. Mycket man hinner med såhär posttenta. Måste ju ändå berätta om besöket jag hade alldeles nyss eftersom det inte händer varje dag precis. Storebror hade vägen förbi storstan och hoppade in på lite fika. Dagen till ära hade jag gjort äppelpaj med vaniljsås som serverades med nybryggt kaffe. Alltid lika trevligt att sitta ner och prata, på småländska (!), och ta igen lite skvaller. Det gäller ju att uppdatera sig inför hemresan. =)

Om en stund ska jag bege mig på inflyttningsfest hos en av mina kursare. Smidigt värre eftersom hon flyttat in i samma hus som jag och det bara är att ta en trappa upp för att komma dit. Ska bli trevligt att bara sitta ner och prata lite även om vi inte kommer komma ifrån dagens ämne: tentan. Om det är någon som misstänker att vi läkarstudenter blir lite nördiga när vi umgås bara med varandra så kan jag bekräfta det: Vi blir nördiga och pratar mest om skolan. Men jag tror att de flesta människor, som gör samma saker på dagarna, oftast pratar om det när de träffas.

Nej, färdigbloggat för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0