Ojojoj...

...fyra dagar sen senaste inlägget. Tiden går fort verkar det som. Nu är snön borta iallafall och idag har det varit väldigt soligt fast kallt och blåsigt.

Vad har hänt sen sist då?
Ja, mest plugg har det blivit eftersom vi hade tenta idag. Det gick ganska bra tror jag, var några kluriga frågor, men det brukar det ju va. I lördags var jag iväg och passade barn igen. Det var sista gången för den här omgången men det är inte helt otroligt att jag letar mig ut till Helenelund igen. Det är så mysigt att få träffa härliga barn någon lördag då och då. En av mina barnvaktskollergor (tillika pappa till två av barnen) tyckte bestämt att det var barnläkare jag skulle bli. Vi får väl se det. I lördags var barnen lite griniga dock. Vi var nog någon för lite vuxen tror jag. 5 vuxna och 12 barn där de flesta av barnen bara var ca två år gamla var lite för få. Särskilt om man inte känner barnen.

Lördagskvällen fylldes med lite plugg och lite mys hemma. Det var ju Earth Hour och jag hade min egna här hemma även om jag fuskade med datorn. Fast det var ju bara lyset som skulle släckas.



Försökte ta en fin bild utan blixt, men det blev visst lite suddigt. Sämre kan man ha det en lördagkväll.

Igår bar det av till kyrkan som vanligt och för första gången sen jag började gå dit var det dop. Två personer skulle döpas, där det ena var en rullstolsbunden man och den andra hans personliga assistent som båda blivit kristna ganska nyligen. Jag har sett dem på gudstjänst några gånger men aldrig pratat med dem. Lite speciellt blev det dock eftersom det behövdes fler personer för att dopet skulle funka rent praktiskt. Först döptes assistenten och sen fick hon stå kvar i dopgraven och en till medhjälpare gå ner. Så med två extra personer plus pastorn lyckades de sänka ner mannen under vattenytan. Det var jättefint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0