Och vad ska det stå här då?

Idag har varit en tentapluggdag. Var i skolan redan kl 8 för en halvtimmes bön tillsammans med de andra i Fokus och sen vid halv nio satte jag mig med alla mina anatomiska termer. Vid 5 gick jag hem nöjd över dagens prestation. Det är så vansinnigt många latinska ord som ska in i huvudet och helst stanna där. Nu har jag en dag kvar att läsa innan den praktiska examinationen och sen har jag helgen på mig till den skriftliga tentamen som är på måndag.

Det är en riktig vinter här i stan idag. Är ca -5 på tempen och snön ligger kvar. Vi får nog vänta på våren några veckor till. Ha varit ute och gått en runda och avslutade på Komsum där jag skulle panta några flaskor. När jag stod där och tryckte in mina flaskor kom det en kille och ställde sig bakom mig och väntade. Sen steg han fram och frågade vad det var för skillnad på de där två knapparna man ska trycka på för att få sitt kvittto. Numera kan man ju också skänka sin pant till bistånd. Jag fick, på engelska (Såklart!), beskriva skillnaden. Inte så lätt att förstå när allt står på svenska överallt.

Hursomhelst så skulle jag också köpa en liter mjölk eftersom det började tryta. Och det här var vad jag kom hem med.



Ett aningens annorlunda paket mot dem jag är van vid. Tanken är att det ska påminna om den mörka timmen som ska vara nu på lördag mellan 20.30 och 21.30 för att spara energi världen över. Det jag funderar på är om inte de svarta mjölkpaketen krävt med enegi att tillverka än de vanliga vita?

Kommentarer
Postat av: J

Jag hade samma tanke om paketen! Teoretiskt sett borde det ju ha gått åt mer färg och det låter ju inte vänligare...

2009-03-26 @ 23:33:12
URL: http://juicey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0