Min ledighet i bilder...

Det är väl på sin plats med ett inlägg nu kanske? Två snabba veckor har gått sen sist och både jul, nyår och bröllop har passerat. Jag är tillbaka i stan igen och har startat nyåret med en dag på vårdcentralen. Jag har hunnit med en runda till Ica också för att fylla på det ekande kylskåpet. Nu sitter jag och väntar på att det stora lusten till att plugga ska falla på mig. jag har en vecka kvar till tenta och nu är det högsta växeln som gäller. Men först en liten tillbakablick på de veckor som gått. Denna gång i form av bilder.


Dagen före julafton var det dags för det klassiska tomtetåget i Smålandsstenar. Lika hemligt som vanligt. Eller kände jag igen någon kanske?


På julafton var det traditionsenligt Dopp i grytan hos mormor. Här är en ganska häftig bild på granen, med brorsan bakom kudden.


Kvällen spenderades som vanligt hemma i Galtås och iår fick jag leka tomte. Lägg särskilt märke till ylletofflorna på fötterna. Det var så kallt i Småland. Överallt jag kom så frös jag och värst var det på mitt rum. Jag vill ha 21 grader när jag ska sova, inte 17...


Under veckorna blev det också några promenader. Här är en frostig taggtråd på annandagen.


Detta är världens sämsta bild på ett kanonroligt nyårsfirande. Vi var i en liten by någonstans utanför Hestra hos en av mina gamla klasskompisar. Det var så skönt att bara komma till ett ställe där allt var fixat. På bilden börjar det närma sig tolvslaget och vi har begett oss ut för att skjuta in det nya året. Välkommen 2009!


I fredags kom dagen som jag och J hade väntat på länge. Dagen när vi fick duka borden till bröllopet. Dagen då vi fick förverkliga våra drömmar. När bilden togs var klockan 23.00 och vi var äntligen färdiga och faktiskt ganska nöjda. Dagen efter behövde vi bara sätta i rosorna i bågen innan det var dags att åka till kyrkan där...


...de två bästa fick varandra. De var så fina och vigseln var kanonbra.


Efteråt följde en hejdundrandes fest. En supersnygg brud kikar fram genom bågen. Kan det bli bättre?

Nu tog bilderna från julen slut, men det hanns ju med mer än så här. Det har varit jättesköna veckor hemma och nu kan jag ta nya fräscha tag mot mitt mål, en avklarad utbildning.

Och så ska jag ta tag i att bli lite bättre på att uppdatera här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0