Så var ledigheten slut...

Jag har haft tre kanonhärliga dagar där jag har försökt att njuta av varenda ledig kvart. Fredagen började med upprensning av alla mina papper, jag skickade iväg några mail och gjorde det fint här hemma. Sen på kvällen var det ett gäng glada och lyckliga studenter som åt pizza här hemma innan vi drog iväg till puben på MF. Det var kanontrevligt att bara hänga och prata halva natten.

Igår tog jag mig in till stan, för första gången sen jag kom tillbaka hit efter jul för att shoppa. Det blev lite kläder och en fint armband.



Armbandet är min egen tentapresent. Man är faktist värd en sån även om man inte har klarat tentan. Jag har fortfarande tolv långa dagar kvar tills jag får veta någonting.

Igår kväll åkte jag till kyrkan och det var många kända ansikten där. Så skönt att man slipper lära känna nya människor vart man än kommer. Jag minns hur det var de första månaderna jag bodde här.

Idag på morgonen åt jag och J frukost på ett café inne i stan. Ganska billigt och väldigt gott. Vi kom innan de öppnade men de var snälla och släppte in oss. Så vi fick nybakat bröd men nypålagt pålägg. Sen gick vi till kyrkan och efter det var det fika med efterföljande lunch på stan. En riktigt klassisk söndag.

Sen var jag tvungen att åka och handla. Kylskåpet nästan ekade. Jag hittade billigt kött på extrapris så veckans matlåda blev köttgryta med ris. Mums.

Nu ska jag bara slappa resten av kvällen och ladda för morgondagen. Ny termin, nya möjligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0