Lång väntan...

På vårt Campus finns en kanonbra bokhandel där jag har köpt de flesta av mina böcker. Dock har jag hört vissa rykten om att det är billigare på nätet. Så nu när jag skulle köpa en ny bok, letade jag upp den billigaste och beställde. Bara några timmar efter beställningen bekräftade de min beställning. Sen började de bearbeta den. Och det har de gjort i en vecka nu. Jag har börjat fundera på vad de egentligen gör. Här är mina förslag.

  • De håller något slags avskedskalas för boken. De får trots allt aldrig se den igen.
  • De retas med mig eftersom jag var så snål och beställde den billigaste.
  • De tror att jag inte behöver den förren om flera månader.
  • De ser till att slita (bearbeta) den lite innan de skickar den till mig.
  • De ligger alltid en vecka efter med beställningarna och tänker då rakt inte arbeta in det.
  • De tycker om att fika.
Nu kom jag på att det kanske är en kombination av alla dehär. Vilket gör att det kommer att dröja ännu längre innan jag får min bok. Och jag som längtade efter en tjock neurologibok att förlora mig i!

Kommentarer
Postat av: calle

De har nog egentligen inte ett datoriserat lagersystem utan det är någon som sitter och gissar om de har boken och i ditt fall så finns det ingen bok. det hände mig med två av fyra böcker.

2009-01-22 @ 11:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0