CSN -in my heart!

Jag har lite följetonger här i bloggen. Den ena är den där boken jag beställt och som inte kommer. Den andra startar idag och den handlar om CSN. (Inte att förväxla med CNS som står för Centrala Nervsystemet, det jag pluggar just nu)

Många studenter har någon slags hatkärlek till CSN. Man gillar dem för att de faktist ger en pengar. Och man ogillar dem för att pengarna ändå inte räcker till. Men de senaste dagarna har jag upplevt ett annat slags ogillande mot CSN hos mig själv, nämligen frustrationen. Så här har förloppet gått till.

Nov 2008: Jag söker studiemedel för våren. Får svaret att "dina studieresultat är inte tillräckliga". Just det ja, jag har inte fått alla poäng än, tänker jag och väntar en månad.

Dec 2008: Jag söker studiemedel för våren. Får svaret att "dina studieresultat är inte tillräckliga". Va? Har poängen fortfarande inte kommit in. Jaja, det är väl bara att vänta.

Jan 2009: Jag söker studiemedel för våren. Får svaret att "dina studieresultat är inte tillräckliga". Nej, nu måsta jag kolla upp det här. Jag kontrollerar med både min kursadministratör och på LADOK och ser att jag visst har tillräckliga poäng. Skickar mail till CSN. Väntar på svar.

To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0