Spackel och HIVA!



Såhär såg det ut utanför min dörr när jag kom hem idag. Lite spacklat, vilket också ger löfte om att det ska målas.

Dagen har spenderats på HIVA, dvs hjärtintensiven. Jag fick ta anamnes (sjukhistoria) och status (undersökning) på en patient som låg inne. Han hade nyligen haft en hjärtinfarkt. Det var kul och intressant. Sen begav jag mig ner i källaren (Vi kandidater är förpassade dit) för att skriva journal. Det var min tredje patient som jag haft helt själv på avdelning under denhär kursen och det var också den sista. Den 21 dec ska jag ha ett praktiskt prov, det sk kliniska körkortet, då jag ska göra samma sak, fast det sitter en läkare med i rummet och tittar på vad jag gör. Mycket handlar det bara om att vara vänlig och professionell gentemot patienten.

Vi var klara ganska tidigt och då har jag även hunnit med att handla i eftermiddag. Kylskåpet ekade tomt och gårdagens kvällsmat blev avokado och fil. Nu är det nypåfyllt och kanske räcker det tills jag åker hem.

Imon är det bara två veckor kvar till julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0