Beslutsångest?!

Nästa termin ska jag ha något som heter SVK, studentvald kurs. De sista 5 veckorna läser jag en kurs som jag själv har valt. Senast imon måste jag ha gjort mitt val. Organiserad som jag är, har jag skrivit ner kurserna på ett papper och skrivit några saker som är bra och andra som är mindre bra. Ex är det ju bra och kul med mycket praktik, medans mycket teori gärna går bort. Och sen är det en balansgång mellan vad som är kul och vad som är användbart.


Det är ju inte säkert att man får sitt 1:a handsval, vilket gör att jag måste fundera över mina reservval också.

Såhär tror jag det blir:
1. Brådskande internmedicin -en kurs om de tillstånd man stöter på på en akutmottagning. Man har praktik på akuten men får även följa med ambulansen. En ganska populär kurs, inte säkert att jag får den.
2. Perinatologi -en kurs om foster och nyfödda barn. Var ganska mycket teori på den men det är ett väldigt intressant område. Bland annat får man spendera en natt på förlossningen.
3. Tillämpad fysiologi vid akut sjukdom -liknar 1:a handsvalet men har mer inriktning på operation och intensivvård. Minuset är att den går i Huddinge, lite långt att åka tycker jag.
4. Inflammation -handlar om inflammation i alla dess former, något som jag är lite dålig på. (Kanske därför jag behöver gå kursen) Plusset är att man har praktik på en och samma avdelning i tre veckor.

Nu ska resten av kvällen ägnas åt plugget!

Kommentarer
Postat av: Moa

Val 1 och 2 lät väldigt intressant tycker jag!

2009-12-09 @ 19:19:49
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0