Som smör i solsken..

..smälte jag idag när världens gulligaste unge undrade om jag ville köpa en majblomma. Jag kom och ledde min cykel och skulle in på Konsum en snabbis. Han kom fram och frågade om jag vill köpa en majblomma och det sa jag att jag gärna gjorde om jag bara fick ställa ifrån mig cykeln. Det gick bra. Sen sa han: Snälla, snälla, köp ingen sån där liten blomma, köpt en stor! Och då kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att köpa en krans trots att en enkel blomma passar bättre på min jacka. Men han var så söt.



Idag har jag haft hemgruppen på besök och bakat scones. Supergott och smidigt att göra glutenfritt. Hade inte hunnit baka någon kaka så därför blev det apelsin och choklad.

Nu ska det snart sovas och sen väntar en helpluggsdag imon. Tenta på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0