Rivstart!

Denna vecka har jag verkligen rivstartat efter påsklovet. På kursen jag läser nu är de jättebra på att hiva över information och ge oss kanonmycket att göra på kvällarna vilket inte går så bra ihop med att jag har annat att göra då. Framförallt är det en massa virusnamn vi fått på hjärnan i veckan. Har suttit idag och försökt reda ut hur herpesvirus angriper celler i vår kropp.

I onsdags var jag på heldagsmöte med Programnämnden på läkarprogrammet där jag är studentrepresentant. Vi var på Stallmästaregården hela dagen och fick gott fika, fantastisk lunch och det var sådär allmänt lyxigt som man kan tänka att det är på en konferansanläggning. Inte riktigt var jag är van vid. Vi diskuterade bland annat upplägget av den kursen jag läser nu som troligtvis kommer att göras om det kommande året.



Men det där heldagsmötet gör att man har lite att ta igen och det är det jag gör idag. Jag tycker ändå att det är lite mysigt att sitta på lördagen och småplugga lite. Tänk bara om timmarna kunde gå lite långsammare så jag hann med allt jag ville.

Ikväll blir det kyrka igen. Var några veckor sen jag var där så det ska bli kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0