Lyxmiddag..

Utan att jag riktigt menat det så har det visst blivit en liten bloggpaus här. Hade tänkt att komma ifatt igår men det blev visst inte tid till det.

Veckan hemma bestod av en hel del promenader, lite plugg, firande av föräldrar, ganska mycket kyrka, lite släkt, träff av vänner och så där. Försökte mig på att räfsa gräsmattan och det gick väl sådär. Efter ett tag sa mina armar ifrån och dagen efter hade jag träningsverk i hela ryggen. Det är bara att inse att de musklerna inte används så mycket när jag sitter och pluggar.

I måndags på mammas födelesedag hjälptes resten av familjen åt för att laga trerätters middag. Så här såg menyn ut:

Förrätt
Jordärtkockssoppa med limemarinerade räkor på spett och grissini

Varmrätt
Grillad lax med romsås
Grillad fläskfile med bearnaisesås
Ungsbakade rotfrukter
Melonsallad


Efterrätt
Pannakotta med ananas

Till kaffet
Dumlekladdkaka

Det blev en väldigt god och lyckad middag och Dumlekladdkakan på slutet var inte att leka med. Kan försöka lägga ut receptet på blogge någon gång men det är hemma i Småland nu. Själva grejen är att man delar dumlekolor i några bitar och blandar ner i kladdkakesmeten och sen gräddar i ugnen som vanligt. Sen var det lite sirap i smeten också.

På måndagkvällen gick resan upp till Stockholm igen. Lyckligtvis var tåget inte en enda minut försenat och jag klev innanför dörren strax efter 10.

Kommentarer
Postat av: Moa

Dumlekladdkaka lät inte äckligt!

2009-04-18 @ 15:13:52
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0