Hemma igen..

Hemma i Småland igen och det är skönt att känns lantluften. När man kör bilen genom byn så känner man gödseldoften som i lagom mängder är ganska härlig. Kör ja, igår körde jag bil för första gången på tre månader. Tur att man får komma hem och öva ibland.



Det här hittade jag på väg till skolan i fredags. När jag kommer tillbaka om någon vecka är det säkert fullproppat. Jag hade min kompis M på besök några dagar den här veckan. Det är så mysigt att ha någon att äta frukost med. Och rätt som det var hamnade vi här:



Ja, ni ser rätt, det är en bröllopsbutik. Hon ska nämligen gifta sig i Dalarna i sommar och då behövs det ju något att ha på sig.

Igår satte jag mig alltså på tåget hem och i Jönköping mötte ett glatt gäng tjejer upp. Efter en shoppingrunda begav vi oss hem till L där hon bjöd på en utsökt, glutenfri middag. Trerätters blev det och allt var väldigt smarrigt.

Så här blev efterrätten:


Nu laddas det inför nästa fest. Mammas och pappas gemensamma 50-års kalas. Pajen är bakad, salladen hackad och porslinet framdukat. Party, party!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0