Gratis är gott!

Idag har jag varit i skolan som vanligt. Hade en PU-dag som står för Professionell Utveckling och just idag pratade vi om olika etiska dilemman som när en person från Jehovas vittnen vägrar att ta emot blodtransfusion och en kvinna som vägrade kontakta sina släktingar trots att de kunde bära på en bröstcancergen. Väldigt intressant men det är då man inser hur rackans SVÅRT det är att bli/vara läkare. Tänk om man bara kunde titta i en bok för att säga hur man ska göra i sådana fall. Det finns alldeles för många å ena sidan och å andra sidan.

Jag flängde runt lite som en jagad katt idag eftersom det samtidigt som min obligatoriska föreläsning om etik var lärardag för lärare på läkarprogrammet. Och jag ville gärna kika in och lyssna lite eftersom jag själv varit med och tagit fram programmet för dagen. Ibland är det synd att man inte kan vara på två ställen samtidigt.



Glad blev jag iallafall idag eftersom vi fick terminens bok. Vi får en skönlitterär bok varje termin från PU. Första terminen var det Doktor Glas och förra terminen var det Livläkarens besök (som jag bara har kommit halvvägs igenom än -den var ganska seg...). Denna terminen fick vi En Berättelse Om Kärlek Och Mörker av Amos Oz. Jag har inte hört talas om varken boken eller författaren så det ska bli spännande att läsa. Kanske får skjuta upp det till sommaren dock.


Kommentarer
Postat av: Moa

Kul att ni får böcker...

2009-04-23 @ 17:38:51
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0