Finaldags!

Nu om bara någon minut drar hockeyslutspelet igång och jag följer det på datorn där de sänder matchen live. Perfekt! Jag har inte alls hållt koll på hockey:n den här säsongen men när det är final är det klart man måste hänga med. Go FBK!

Annars har vi dragit igång den nya kursen med en ryslig fart även om de flesta av oss är trötta och längtar till påsklov. Det är två LÅNGA dagar kvar till vår 10 dar långa ledighet. Jag ser fram emot lite lantluft och familjetid. Och ganska många kära återseenden.

Samtidigt är den nya kursens ämne, mikrobiologi väldigt intressant. Idag har vi pratat om bakterier och de är så elaka att jag bara vill strypa dem. Synd att de är så rackarns små att det inte går.



Här har vi E. Coli, som är vår vanligaste bakterie och en snäll sådan så länge den håller sig i tarmarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0