Några sanningar...

Tror ni att jag var på bibblan imorse kl 9?

Nej, det var väl ungefär då jag klev upp ur sängen. Skönt med sovmorgon mitt i veckan ibland. Får väl vara desto mer effektiv ikväll istället. Har precis kommit hem, sitter med kaffet och läser om Obama. Tänkte att jag skulle fylla på kaffet lite men har fått en sån hicka att jag nog får vänta några minuter.

Det är konstigt det där med att biblioteket inte öppnar förren kl 9. Kl 8 hade varit en bra tid, tycker jag. (Förutom idag då). Men det är väl lite med den där Stockholmsmentalilteten. När jag vanligtvis går till skolan vid 8-tiden är det ofta kö ute på vägarna in mot Solna. Men går jag kl 9 är det lite mycket då. Många börjar inte jobba förren kl 9 men sen jobbar man kanske till kl 6. Konstigt det där. Vad hände med det småländska 7-16?

Det finns mer att irritera sig över idag: Som vanligt ställde jag mig i den gigantiska microkön vid lunchtid idag. Mina makaroner smakar inte så gott kallt. När jag väl kommit fram till en micro och kört min matlåda i 2,5 min och satt mig tillsammans med klassmaraterna vid det typ enda bordet som var ledigt (Oj, en bra dag idag -ett helt bord för oss själva!) så insåg jag att min mat var lika kall nu som innan micron. Jag hade haft oturen att ta fel micro. Det var bara att traska tillbaka till kön, som nu inte var riktigt lika lång, och köa igen.



Jag har kommit på att det kanske är smidigare att köpa en egen micro, ställa på skolan och skriva en lapp att bara jag får använda den. Fast hur många skulle följa det?

Många problem idag alltså, men som tur är har jag hela lägenheten för mig själv ikväll. Det är ingen annan som kommer att lägga beslag på min spis ikväll... Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Moa

Haha! Jag tycker du ska testa det där med en egen mikro...ler.

2008-11-05 @ 15:50:58
URL: http://godisikopp.blogg.se/
Postat av: J

Ah, det var synd. Givetvis får du gärna ta med hela hemgruppen om du vill, men annars håller jag med om att vi får träffas en annan dag! =)



Kram

2008-11-05 @ 16:10:27
URL: http://juicey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0