Huddinges långa korridorer

Idag tror jag att jag har varit i den allra längsta korridoren i hela mitt liv. Den fanns på det enormt stora sjukhuset: Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge. Vår mentor sa att den är över en kilometer lång. Tyvärr kan man inte stå i ena änden och se den andra eftersom den har någon krök på vägen. På det sjukhuset jobbar över 9000 människor. Helt otroligt.

Jag och min grupp har iallafall haft en dag med vår underbara mentor. En (äldre) dam som är överläkare och docent på njurmedicinska kliniken. Hon tycker fortfarande att njurmedicin är den mest fantastiska specialiten som finns. En väldigt inspirerande kvinna. Vi satt och tittade på små korta filmer med patientsamtal som hade hänt på riktigt fast nu inspelad med skådespelare och sen diskuterade vi om doktorn sa och gjorde rätt saker. Och sen fick vi en rundvandring på dialysavdelningen, dit alla som väntar på att bli njurtransplanterade går ca tre ggr i veckan för att rena sitt blod. Vi fick träffa några patienter och det är verkligen starka människor.



Tänk att ligga kopplad till den här maskinen, 4-5 timmar, 3 dagar i veckan. Det är ju som ett halvtidsjobb.

Imon ska jag träffa min mentor igen och då är det dags för utvecklingssamtal. Vi ska sitta ner och fundera på hur jag kan bli en bättre doktor. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Moa

Häftigt! Synd att korridoren inte var rak...

2008-11-15 @ 18:13:26
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0