Tillbaka igen...

Nu har det visst varit tyst här ett tag men det har ju inte direkt varit väder till att sitta inne och surfa precis. När jag kom tillbaka till den stora staden insåg jag att våren hunnit hit före mig. Det var som att jag hade flyttat för utanför mitt fönster såg det helt annorlunda ut. Dessutom måste jag varit hemma länge eftersom jag lite glömt bort att jag bor här. När jag klev in i lägenheten i söndags undrade jag lite försiktigt om detta verkligen var mitt hem. Men nu efter två dygn är jag back on track igen. Matlådaförrådet är påfyllt och väskan uppackad.

image40

Denna veckan är det tysta läsrummet på biblioteket min nya och enda vän. Där spenderar jag den största delen av dagen. Trots att jag inte är den enda (Nej, det är visst fler än jag som behöver plugga!) så känns det som man sitter helt ensam. Och det bästa med det rummet är att det inte finns något annat att göra än att just plugga. Inget internet, ingen mat att laga, ingen att prata med. Om man bara ser till att lämna de där deckarna hemma så går det kanonbra att plugga. Satt där i fyra timmar i eftermiddags och fick mycket gjort. Snart är jag vän med både glykolysen och HMP-shunten. För att inte tala om nukleotidmetabolismen.

Fredag is the day när allt ska sitta!

23 dagar kvar till tentan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0