Knasigheter...

Plugg, plugg, plugg. Vad ska jag annars göra? Ja, det finns ganska mycket att hitta på. Igår var brorsan här på kvällen. Han skulle ta med sig en väska hem åt mig så jag slipper ta allt på tåget nästa vecka. Vi åt pizza och pratade. När vi drack kaffe ringde jag hem en runda och min lillebror svarade.

Han: Hej!
Jag: Hej, hur är läget?
Han: Bra. Hur är det själv?
Jag: Jo, bra. Jag dricker kaffe med min bror.
Tystnad
Han: Karl då eller?

Ja, vem annars skulle det vara? Jag har ju bara två syskon. Senare när brorsan skulle åka så tittade jag runt i lägenheten och frågade om han hade fått med sig allt. Jag tänkte att det vore dumt om han glömde något hos mig. Jag gick med ut för jag skulle ändå till soprummet. När jag kommer tillbaka till lägenheten igen och sätter mig vid skrivbordet ser jag att min väska står kvar på sängen. Han hade glömt det viktigaste. Det var bara att ringa och be honom vända.

Snart kommer två vänner hit och vi ska fika och ha det mysigt. Och senare ikväll kommer min vän S som ska stanna här i nästan en vecka. Hon ska också plugga till en tenta så vi vet vad vi ska sysselsätta oss med i helgen.

Kommentarer
Postat av: Moa

Jonatan har aldrig varit särskilt klippsk...haha! Kramar

2008-05-22 @ 17:04:56
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0