Hur glad kan man bli för en bunke?



Ända sedan jag flyttade har jag tänkt att jag skulle köpa en bunke att baka och göra andra smeter i. Jag har haft en men den har varit för liten. Och i torsdags kväll skulle jag göra chokladbollar att ha med mig till skolan dagen efter. Vi skulle ha en redovisning och brukar fira med något hembakat. Men när jag hällt i alla ingredienserna och skulle börja knåda degen insåg jag att bunken var för liten. Allt bara åkte över kanten när jag grävde med mina fingrar. Det var då jag tänkte att nu får det vara nog och igår drog jag in till stan och köpte en ny bunke. Nästan en sådan jag tittat på förut men aldrig köpt. Och igårkväll kände jag hur glad jag var över min bunke. Jag kom på mig själv att gå och småle över denna svarta sak. Och idag invigde jag den genom att göra en pannkakssmet. Och det gick finemang. Förutom att de knappt gick att steka för att min stekpanna är dålig. Undra om man blir lika glad för en stekpanna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0