Ännu en vecka...

Hoppsan, också hade en hel vecka till förflutit. Och nu börjar det nästan bli ont om dem. Om exakt tre veckor är det sommar för mig. Vilket också betyder att det idag är 20 dagar kvar till tentan.

Idag har vi haft dugga, en slags minitenta, på ett av avsnitten i kursen vi läser nu. Det gick galant, jag klarade godkäntgränsen med bra marginal. Vi skrev den på förmiddagen efter en picknick i det gröna med matlåda gick vi för att rätta den. Schysst att kunna rätta sitt eget prov. Läraren som var där och hjälpte oss sa något väldigt roligt. Hon ska nämligen kolla igenom dem sen och rätta upp eller ner vårat poäng. Men hon tänkte minsann bara kolla igenom dem som låg mellan 11 och 19. Godkäntgränsen var 15 av 30. Va bra, tänkte jag och satte 25 på mig direkt. Nej. jag bara skojar, det gjorde jag såklart inte men tanken slog mig.

image41

Glad var jag i alla fall när jag gick därifrån. Eftermiddagen spenderades på en parkbänk nere vid vattnet tillsammans med en bok. Solen var såklart också där. Annars hade nog inte jag gått dit. Och om hon är framme imorgon med så blir det nog ett till besök där nere.

Fredagen spenderas bland annat med Så ska det låta, men givetvis så här lite senare och på SVT Play. Sånt är livet för den utan TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0